Назад Назад Програма підвищення безпеки дорожнього руху на території м. Жашкова 2012-2014

ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішення Жашківської міської ради

від 24.12.2012 №25-1/VI

ПРОГРАМА підвищення безпеки дорожнього руху на території міста Жашкова на 2012-2014 роки

І. Характеристика стану безпеки дорожнього руху та визначення головних проблем реалізації державної політики в цій сфері.

Бурхливий розвиток автомобілебудування на основі використання досягнень технічного прогресу та процес зростання автомобільного парку.є головною характеристикою розвитку суспільства за останні десятиріччя. Але, поряд з позитивним значення цього процесу, розширення сфери застосування транспортних засобів підвищує ймовірність збільшення людських та матеріальних втрат, причиною яких є аварійність.

За 2012 рік на території Жашківського району всього допущено 160 дорожньо-транспортні пригоди, з них: на шляхах району -78, в м. Жашкові – 64, на вулично-шляховій мережі сіл району – 18. В результаті скоєння ДТП 15 осіб загинули та 27 отримали тілесні ушкодження.

Основними видами скоєння ДТП є зіткнення – 92 пригод, наїзд на перешкоду- 26, наїзд на пішохода- 10, перекидання – 10, наїзд на велосипедиста – 4, наїзд на транспортний засіб, що стоїть – 18.
Основними причинами скоєння ДТП є : керування в нетверезому стані – 15, перевищення швидкості – 93, маневрування- 18,. виїзд на зустрічну смугу – 9, недотримання дистанції – 15, неочікуваний вихід на проїзну частину пішоходів – 7, порушення ПДР велосипедистами - 3.
У травні 2012 року співробітниками ДАІ спільно з представниками служби автомобільних доріг проведено весняний комісійний огляд доріг та вулиць міста.

Обстеженням встановлено, що на низькому рівні знаходиться стан утримання дорожньої розмітки проїзної частини автошляхів, терміново необхідно поновити 7 км дорожньої розмітки на автодорогах міста.

Незадовільно організована робота по вирізанню кущових насаджень вздовж доріг, не відповідають вимогам Держстандарту (ДСТУ 3587-97) розміщення зелених насаджень на узбіччях і укосах земляного полотна на автодорогах міста Жашкова.

Відсутні або не впорядковані згідно з правилами їх розміщення, сигнальні стовпчики на перехрестях та примиканнях головних автодоріг з другорядними, які попереджають про наближення до небезпечної ділянки дороги, в незадовільному стані знаходяться пішохідні доріжки та тротуари.

Особливе занепокоєння викликає стан утримання вулиць районного центру.

Протягом 2012 року Жашківською міською радою виділено кошти на утримання, експлуатацію та впровадження технічних засобів регулювання дорожнього руху в сумі 10000 грн., але і на даний час потребують встановлення або заміни 74 дорожні знаки.

При утриманні вулиць міста мають місце відступи від Держстандарту при розміщенні зелених насаджень вздовж доріг. Таке становище виникло на вул.Калініна, вул.Набережна, вул. Пархоменка та інших

Пішохідні доріжки та тротуари вул. Пархоменка, Перемоги знаходяться в занедбаному стані, тому пішоходи.вимушені рухатись по проїзній частині, створюючи загрозу безпеці руху.

Не забезпечений водовідвід з проїзної частини вул. Червоноармійської, що сприяє руйнуванню дорожнього покриття та ускладнює рух транспорту в складних погодних умовах.

Не вирішене питання встановлення транспортного та пішохідного огородження на перехресті вулиць Леніна-Давиденка-Костромська.

Протягом 2012 року в місті не встановлено та не відремонтовано жодного пристрою для обмеження швидкості транспортних засобів, які повинні бути встановлені або відремонтовані біля кожного навчального закладу.

На даний час в м. Жашкові відсутня техніка для розчистки проїзної частини та автомобілі-розкидачі. Обробка проїзної частини протибуксуючими матеріалами проводиться з кузова вантажного автомобіля, що загрожує безпеці дорожнього руху та не дає належного результату.

Такий стан справ зумовлений наявністю численних факторів, серед яких найбільш суттєвими є: відсутність коштів у міському бюджеті та системи організаційно-планувальних та інженерних заходів, спрямованих на вдосконалення організації руху транспорту та пішоходів у місті; низький рівень дорожньої дисципліни учасників дорожнього руху; недостатній рівень водійської майстерності; неналежний рівень забезпеченості транспортного процесу відповідними за своїми параметрами дорогами.

Враховуючи досвід попередніх років, слід відмітити, що вирішення питання створення безпечних умов дорожнього руху дозволить здійснити комплексні та системні заходи щодо зниження аварійності на вулично-дорожній мережі району та зменшить соціальну гостроту цієї проблеми.

ІІ. Стратегічні цілі і пріоритети розвитку

Метою Програми є покращення умов руху на території міста, зменшення кількості потерпілих у ДТП, зниження показників аварійності забезпечить надання питанням безпеки дорожнього руху державної ваги та статусу основ загальної транспортної політики держави.

Основними пріоритетами Програми є:

- формування в суспільстві свідомості та культури безпечної поведінки на дорозі, а також негативного ставлення до порушників Правил дорожнього руху;

-проведення якісних змін у системі підготовки учасників дорожнього руху;

- підвищення експлуатаційних показників автомобільних доріг і вулиць;

- удосконалення організації руху транспорту та пішоходів;

- підвищення безпеки пасажирських перевезень;

- створення сучасної дорожньої інфраструктури;

- підвищення рівня інформаційно-технічного забезпечення у сфері безпеки дорожнього руху;

З метою реалізації Програми передбачається здійснити комплекс організаційних заходів та завдань (далі – заходи Програми).

ІІІ. Економічне обґрунтування і оцінка необхідних ресурсів для реалізації програми.

Фінансування заходів Програми передбачається здійснювати за рахунок коштів державного бюджету, районного та міського бюджетів, власних коштів підприємств, а та­кож позабюджетних джерел, не заборонених законодавством.

Витрати, пов'язані з будівництвом, реконструкцією, ремонтом та утриманням авто­мобільних доріг, здійснюватимуться відповідно до джерел, визначених законодавством.

Система фінансового забезпечення повинна створити стабільні умови для вдоскона­лення безпеки дорожнього руху, забезпечення безпечних і комфортних умов руху на вулич­но-дорожній мережі району.

При плануванні ресурсного забезпечення Програми враховувались реальна ситуація у фінансово-бюджетній сфері, стан аварійності, висока економічна та соціальна значимість проблеми забезпечення безпеки дорожнього руху, а також реальні можливості її вирішення.

ІV. Розрахунок очікуваної ефективності і строки виконання Програми

Програму розраховано на період до 2014 року. За умов реалізації переліку заходів Програми очікується значне поліпшення стану безпеки дорожнього руху на території району та зменшення кількості потерпілих у дорожньо-транспортних пригодах, покращення умов руху на вулицях і дорогах, створення ефективної системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації водіїв, забезпечення належного рівня надання медичної допомоги потерпілим у дорожньо-транспортних пригодах.

Реалізація заходів Програми дозволить:

- змінити тенденцію надвисокої небезпеки дорожнього руху;

- зменшити соціальні та економічні збитки від ДТП;

- підвищити ефективність управління безпекою (зменшенням кількості випадків перевищення швидкості, керування автотранспортом у нетверезому стані, навмисних порушень ПДР, незастосування ременів безпеки та ін.);

- стимулювати учасників дорожнього руху до посилення дисципліни;

- впровадити у широке використання сучасні технології та технічні засоби організації дорожнього руху та нагляду за виконанням його учасниками Правил дорожнього руху;

- поліпшити дорожню інфраструктуру;

- поліпшити роботу рятувальних служб у ДТП.

V. Визначення механізму управління і контролю за ходом виконання Програми

Координування робіт з виконання заходів і завдань Програми здійснюватиметься Жашківською міською радою та її виконавчим комітетом, а також відповідне звітування забезпечуватимуться головними розпорядниками коштів, визначеними в заходах Програми.

Відділення ДАІ Жашківського району при УДАІ УМВС України в Черкаській області інформує міську раду про стан виконання Програми щороку.

VI. Комплекс організаційних заходів та завдань щодо реалізації Програми

1. Удосконалення системи підготовки учасників дорожнього руху всіх категорій

1.1 Забезпечити організацію безперервної навчально-роз'яснювальної роботи та формування свідомості громадян у питаннях дотримання безпеки дорожнього руху.

ВДАІ, ДНЗ

Постійно

2. Розвиток профілактичної діяльності, спрямованої на формування законослухняного громадянина

2.1. Здійснити заходи з формування громадської думки щодо негативного ставлення до громадян, які порушують Правила дорожнього руху.

ВДАІ, "Жашківська телерадіокомпанія "Жасмін", районне радіомовлення, редакція газети "Жашківщина", виконавчий комітет міської ради (далі-міськвиконком)

Постійно

2.2. Придбати та установити на центральних вулицях та зупинках громадського транспорту рекламні біг-борди та лайт-бокси з тематики безпеки дорожнього руху.

ВДАІ, міськвиконком, управління житлово-комунального господарства

Щороку

2.3. Для вивчення дітьми правил безпечної поведінки на вулиці та проведення різноманітних заходів щодо попередження дитячого дорожньо-транспортного травматизму створити ігрове дитяче автомістечко в районному центрі.

Міськвиконком, ВДАІ, ДНЗ

3. Підвищення експлуатаційних показників автомобільних доріг і вулиць

3.1 Організувати проведення аналізу дорожньо-транспортних пригод і матеріалів комісійних обстежень вулично-дорожньої мережі району. Забезпечити розробку комплексу першочергових заходів щодо підвищення безпеки дорожнього руху, їх фінансування і реалізацію, насамперед у місцях концентрації ДТП і аварійно-небезпечних ділянках, а також в місцях розміщення дошкільних та шкільних навчальних закладів.

Відділ взаємодії з правоохоронними органами, оборонної та мобілізаційної роботи РДА, ВДАІ, міськвиконком.

Щороку

3.2 Провести роботи щодо вдосконалення дорожніх умов на міських дорогах, особливо в місцях (на ділянках) концентрації ДТП, а саме: встановити необхідні дорожні знаки в місті, нанести на вулиці 10 000 м дорожньої розмітки.

Міськвиконком, ВУЖКГ

2012-2014 роки

3.3. Здійснити будівництво доріг по вул.Енгельса, вул.Чапаєва в місті Жашкові.

Міськвиконком, філія «Жашківський Райавтодор»,

2012-2014 роки

3.4. Провести капітальний ремонт доріг по вул. Крупської, вул.Черняхівського, інших вулиць міста та моста, що знаходиться біля перехрестя вулиць Спортивна та Берегова в місті Жашкові.

Міськвиконком, філія «Жашківський Райавтодор»,

2012-2014 роки

4. Удосконалення організації руху транспорту та пішоходів

4.1 Для упорядкування міських вулиць і доріг, впровадження маршрутного орієнтування і організації руху транспортних потоків, розробити генеральні плани міста і населених пунктів району з урахуванням комплексних схем організації дорожнього руху, схем маршрутного орієнтування водіїв транзитного транспорту, єдиних дислокацій технічних засобів регулювання руху і розташування автостоянок і місць паркувань поза межами проїзної частини.

Відділ містобудування та архітектури РДА, міськвиконком, філія «Жашківський Райавтодор», ВДАІ

2012-2014 роки

4.2 Провести реконструкцію і капітальний ремонт існуючого світлофорного об'єкту у м.Жашкові. Міськвиконком, управління житлово-комунального господарства.

2012-2014 роки

4.3 Встановити засоби примусового зниження швидкості, які відповідають вимогам ДСТУ 4123-2002, біля міських ЗОШ №3, ЗОШ №4, ЗОШ №5 та ПТУ№38.

Міськвиконком, ВДАІ, ВУЖКГ

2012-2014 роки

4.4 З метою недопущення зростання рівня дорожньо-транспортного травматизму, особливо в нічний час доби, привести рівень освітленості вулиць і доріг в місті Жашкові до нормативних вимог. Міськвиконком, ВУЖКГ

2012-2014 роки

4.5 Встановити транспортні металеві огородження по вул. Заводській та вул. Леніна (в районі АЗС "АВІАС") з дотриманням вимог Держстандартів.

Міськвиконком, ВДАІ, ВУЖКГ

2012-2014 роки

4.6 Встановити пішохідні огородження на перехресті вулиць Леніна-Давиденка-Костромська в м.Жашкові, яке є місцем концентрації ДТП.

Міськвиконком, ВУЖКГ

2012-2014 роки

4.7 Влаштувати місця для стоянки транспортних засобів по вулицях Костромській, Одеській, Ватутіна ( в районі міського ринку) з метою запобігання заторів та створення аварійних ситуацій під час руху транспорту та пішоходів по зазначених вулицях, особливо в базарні дні.

Міськвиконком, управління житлово-комунального господарства, ВДАІ

2012-2014 роки

5. Матеріально-технічне забезпечення заходів щодо підвищення безпеки дорожнього руху

5.1 З метою нагляду за дорожнім рухом придбати та встановити засоби контролю швидкісного режиму, та відеокамери стеження, особливо в місцях концентрації ДТП в місті Жашкові.

Міськвиконком, управління житлово-комунального господарства, ВДАІ

2012-2014 роки

5.2 З метою забезпечення проведення міських масових заходів придбати комплекти технічних засобів для огородження місць їх проведення.

Міськвиконком, управління житлово-комунального господарства, ВДАІ

2012-2014 роки


6. Фінансове забезпечення заходів щодо підвищення безпеки дорожнього руху за кошти місцевих бюджетів (тис.грн.)

№ п/п

Назва заходу

Загальна вартість витрат,

тис.грн.

в тому числі по роках

2012

2013

2014

Примітка

1.

Придбання біг-бордів, лайт-боксів

         

2.

Будінництво ігрового дитячого містечка

10.0

-

5.0

5.0

 

3.

Придбання та установка дорожніх знаків у м.Жашкові

25.0

(74 шт.)

-

12,5

(37 шт.)

12,5

(37 шт.)

 

4.

Нанесення дорожньої розмітки в

м. Жашкові протяжністю

7 000м (щорічно)

30.0

-

15.0

15.0

 

5.

Капітальний ремонт доріг та моста в м.Жашкові

вул.Крупської, вул.Черняхівського

Ремонт моста

(в районі цукрозаводу)

2 500,0

1 000,0

1000,0

250,0

-

-

1000,0

1000,0

1250,0

1000,0

250,0

 

6.

Придбання та встановлення засобів примусового

зниження швидкості

30.0

3 шт.

-

20.0

2 шт.

10,0

1 шт.

 

7.

Освітлення вулиць м.Жашкова

100.0

-

50.0

50.0

 

8.

Встановлення транспортних металевих огороджень по вул.Заводській та вул. Леніна

50.0

-

50.0

-

 

9.

Встановлення пішохідних огороджень на перехресті вулиць Леніна-Давиденка-Костромська

 

50.0

-

-

50,0

 

10.

Придбання та встановлення засобів контролю швидкісного режиму,

відеокамери

 

90,0

90,0

-

-

 

11.

Будівництво тротуару по вул.Польовій

 

20.0

-

20.0

-